Follow if you like

Aug 2, 2016

Kek Jersey JDT untuk YB Presiden PBNJ


Assalamualaikum

Semalam telah berlansungnya majlis rumah terbuka sempena Hari Raya Aidil Fitri, anjuran Setiausaha Kerajaan Negeri Johor YB Dato' Haji Ismail Bin Karim merangkap Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor PBNJ di kediaman rasmi beliau.
Majlis turut di hadiri oleh tetamu kehormat, pemain kelab bola sepak Johor Darul Takzim serta para penyokong team pasukan Harimau Selatan.



Gambar ikhsan dari Johor Southern Tigers

Ita cukup bebesar hati kerana telah di beri kesempatan dan kepercayaan untuk menyediakan sebijik kek sempena sambutan Aidil Fitri dan juga majlis ulang tahun YB Dato' Haji Ismail Bin Karim. Alhamdulillah syukur kerana Datin memberikan kercayaan kepada ita untuk menyediakan surprise birthday cake buat Dato'. Ini juga merupakan ke yang kedua tempahan dari Datin. Terima kasih yang tak terhingga ita ucapkan kepada Datin dan pa Datin atas kepercayaan ini, selamat ulang tahun buat Dato' semoga di berikan kesihatan yang baik, di murahkan rezeki selalu dan senantiasa berbahagia di samping keluarga yang di cintai.

Gambar ikhsan dari Johor Southern Tigers


Ini adalah lakaran kek yang menjadi pilihan Datin.
Sebenarnya bedebar juga ita nak siapkan kerana kek ini adalah merupakan kek yang bersaiz agak besar iaitu 2 kaki dan agak berat. Rainbow kek merupakan pilihan kek dari Datin kali ini.
Sebenarnya kek ini banyak cabarannya.

Pertamanya ita berhadapan dengan kek yang besar dan sudah tentulah tidak muat untuk di tempatkan di dalam peti ais. Oleh kerana kek ini adalah kek rainbow dan berfillingkan creamcheese, maka kek haruslah senantiasa di tempatkan dalam peti ais. Oleh kerana itu ita terpaksa buat kek ini sebelah-sebelah. Final baru ita cantumkan kedua-duanya untuk menjadi sehelai baju jersey JDT.

Ita menggunakan 6 biji kek bersaiz 10 inc untuk menyediakan kek ini. Jika setiap kek ada 6 warna, berapa kalilah ita nak bakar setiap kepingan kek tu kan... di situlah cabaran bermula. Walaupun mencabar tapi ita berasa seronok bercampur bangga kerana dapat menyediakan kek yang besar untuk pasukan bola yang cukup ita minati. Luaskan kuasamu Johor....


Cabaran ke tiga, tidak ada lapik kek yang bersaiz besar di jual di kedai bakery. Oleh kerana itu ita terpaksa tempah papan playwood bersaiz 30 x 26 inc. Mujur ita ada Macgyver yang senantiasa bersedia membantu ita bila berhadapan dengan permasalahan. ^_^ alhamdulillah...

Cabaran ke empat, kalau dah lapik kek pun tak ada jual saiz besar, maka kotak kek juga pastilah tiada di jual di pasaran dengan saiz sebesar itu. Sekali lagi Macgyver berperanan sebagai penyelamat, terima kasih kepada suami tersayang,  yang bertungkus lumus membuatkan kotak gergasi untuk ita tempatkan kek ita ini.


Cabaran ke lima adalah nak dapatkan warna biru jersey JDT yang sangat unik warnanya dan memang satu cabaran yang agak besar bagi ita. Hapir ita nak menangis bila ita tak dapat bancuhan warna yang serupa. Hampir kesemua warna biru ita telah gunakan Royal Blue.. Navy Blue.. Electric Blue.. Sky Blue.. semuanya telah ita bancuh namun masih tidak mencapai piawaian warna jersey sebenar. Akhirnya ita mengambil keputusan untuk tidur dahulu.. agar ita dapat ilham dalam mimpi bagaimana nak dapatkan warna tersebut, kalau tak sama pun dapat seriras pun jadilah...

Alhamdulillah sekali lagi Macgyver menjadi penyelamat.. sememangnya beliau hero ita lah.. ^_^ Alhamdulillah.. atas kebijaksanaan Macgyver akhirnya dengan mencampurkan sedikit warna purple maka terhasillah warna yang di cari-cari. Ya Allah syukur sangat... selesai segala masalah...


Cabaran tidak berakhir di situ...
Sekali lagi ita perlu hasilkan kek bersaiz slim fit.
" tak nak gemuk ya kak... " pesanan Edwina masih terngiang-ngiang di kuping telinga ita. ^_^
Untuk mendapkan ukuran baju jersey sebenar , ita perlu dapatkan baju jersey JDT yang original. Mujur ada anak saudara yang sangat fanatik dengan team JDT. ^_^ Terima kasih Naszreen kerana pinjamkan mak long jersey JDT ori lagi! hihi... pasti baju kesayangan ni... nanti mak long pulang ya... takut tak dapat tidur malam pulak bila tak ada jersey ni... ^_^

Gambar ikhsan dari Johor Southern Tigers

Alhamdulillah...
Walaupun cabaran-demi cabaran yang harus di tempuhi.. akhirnya selamat juga kek ita sampai ke kediaman rasmi Setiausaha Kerajaan Negeri Johor YB Dato' Haji Ismail Bin Karim. Sekali lagi ita ucapkan selamat ulang tahun buat Dato', jutaan terima kasih yang tak terhingga pada Datin dan PA, kepada pasukan JDT yang di sayangi bangsa Johor dan semua peminat JDT. Luaskan kuasa mu... motor pengerak semangat yang senantiasa ita sematkan sebagai pemangkin buat ita menghadapi setiap cabaran. Semoga pasukan JDT terus bangkit dan mencapai kejayaan hingga ke peringkat dunia.. pastinya itulah doa dan harapan bangsa Johor.

Terima kasih juga kepada Johor Southern Tigers kerana sudi kongsikan gambar-gambar yang menarik untuk tontonan peminat sekalian. Ita minta izin guna gambar kenang-kenangan ini untuk tatapan dan kenangan ita. Kepada anda yang nak intai gambar sambutan majlis terbuka YB Dato' dan team bola sepak Johor jangan segan silu untuk terjah fb Johor Southern Tigers di SINI banyak gambar menarik aksi pemain di sini.



Kepada rakan-rakan yang berhajat untuk membuat tempahan kek ulang tahun, kek perkhawinan, jamuan atau keraian. jangan malu jangan segan untuk hubungi ita di talian whatssap.

Untuk segala pertanyaan kek dan tempahan, anda boleh terus whatssap ke talian 
018 ~ 769 1544





5 comments:

anie said...

x terkata dgn kata2 tgk gambar kek k.ita....tahniah kak!!! akk memang sgt2 berbakat....agak2nya brapa la harga kek mcm gini ye

noorliana zamri said...

betul hebat akak

Faizah Syakira said...

tahniah kak! memang ohsem sangat ni.. sangat berbakat. :)

E-na Zarina said...

speechless!!!! really ohsem...moga k.ita sentiasa sihat dan di kurniakan dgn idea2 untuk melahirkan sentuhan yg hebat... ;-)

nurul ila said...

So proud of you kakak..Congrats

Powered by Blogger.