Follow if you like

Apr 20, 2016

Kelas figurine 27 Mac


Assalamualaikum..

Aduyaiiii... lama kak ita tak kongsikan kelas kak ita kan.. Maaf lah pada adik-adik yang ternanti-nanti gambar kelas , nak tengok aksi pelajar dalam kelas dan juga hasil tugasan mereka. Sebenarnya ada masalah sikit dengan komputer kak ita ni yang membuatkan kak ita tak dapat nak uplode gambar dalam blog. Maaf sangat-sangat ya adik-adik... Cuma kak ita risau takut gambar hilang aje.. mujur tak hilang gambar dalam komputer ni..

Ok lah hari ini kak ita kongsikan gambar kelas penghujung bulan Mac, wah! dah lama benar rupanya kelas ni.. aduyaiiii... lama gambar ini terperap dan lama jugak blog akak bersawang rupanya...Tak pe.. hari ini akak ita kongsikan gambar kenangan kami bersama.




Sebelum tu kak ita nak merakamkan ucapan terima kasih yang tak terhingga kepada adik-adik yang sudi hadir kelas kak ita. Ada yang datang jauh dari Kuantan, semata-mata untuk mendapatkan sedikit ilmu yang kak ita ada.. Alhamdulillah.. semoga apa yang kak ita kongsikan dapat menambahkan lagi kemahiran dalam dunia bakery anda semua..


Seronok sangat kelas ni.. kak ita masih lagi terbayang-bayang gurau senda dan gelak tawa kalian semua. Seakan terasa sangat akrab seolah telah lama mengenali antara satu sama lain, walaupun sebenarnya kita hanya berceloteh lewat alam maya sahaja..

Kelas kali ini kak ita tak ambil ramai peserta. hanya 5 orang untuk satu kelas figurine kerana kak ita amat risau bila kelas ramai, tak dapat memberikan sepenuh tumpuan kepada setiap pelajar. Kerana kelas ini perlukan penelitian yang lebih, kesaabaran yang tinggi dan semangat yang kuat untuk menyiapkan ke empat-empat ekor figurine. Bila kelas yang lepas-lepas, yang agak ramai membuatkan kelas habis agak lewat dan ada yang tak sempat menyiapkan foigurine kerana kesuntukkan masa, maka kali ini kak ita kurangkan peserta supaya setiap peserta dapat lebih akrab dan lebih dekat untuk lebih mudah memahami apa yang kak ita cuba sampaikan.



Boleh ita katakan semua peserta kali ini cukup cekap dan pantas. Oleh yang demikian kak ita dapat mengajar teknik yang lain.. Kalau peserta agak lambat tak banyak yang dapat kak ita kongsikan kerana kita mengejar masa yang cukup terbatas. Sebenarnya banyak yang kak ita nak ajarkan.. tapi tulah ianya semua bergantung kepada kepantasan dan kecekapan setiap peserta.


Ok, kelas kita masih lagi di Starhill Golf And Country Club. Terima kasih kepada pihak pengurusan Starhill, atas layanan yang sangat baik, hidangan makan yang sangat istimewa pada hari itu.. tempat belajar yang cukup selesa serta kerja sama yang di berikan sangat-sangat memuaskan hati kami.





Jom pasti anda semua dah tak sabar nak intai-intai kelas kak ita kan.. Banyak lagi gambar kelas yang akan menyusul nanti. Jom kita intai kelas ini dulu.. lama dah ni.. mereka tertunggu-tungu gambar mereka..













Kelas ita memberikan 100% kebebasan kepada pelajar untuk mencipta karektor figurine mereka sendiri di bawah pengawasan. Apa yang ita harapkan ialah.. bila mereka melangkah keluar dari kelas, mereka telah yakin 100% untuk menerima setiap tempahan dan ita berharap dengan sedikit tunjuk ajar .. mereka bukan sahaja boleh mereka cipta apa figurine yang ita ajarkan.. tetapi mereka boleh membuat figurine yang lain juga insyaallah...

Lihatlah betapa tekunnya mereka menyiapkan figurin hingga tak sedar hari sudah menganjak ke senja..

Jom kita lihat pula hasil nukilan mereka.






Macam mana? comelkan..
Apa yang ita seronok sangat apabila melihatkan kerjasama antara mereka, saling tolong menolong dan ingat mengigatkan antara satu sama lain.. membuat kan mereka semakin akrab. Ita berharap persahabatan yang terjalin akan terus kekal ukhwahnya....

Kepada yang berhajat untuk membuat tempahan jangan segan silu untuk hubungi mereka. Dah lulus 100% dah ni dan rasanya semuanya telah bersiap sedia untuk menerima tempahan.


Kepada yang tinggal di Keluang atau kawasan sekitarnya, boleh hubungi Tina untuk tempahan. Fb Tina di SINI
Tina juga ada jual roti tau! roti yang Tina buat sedap sangat dan lembut gebu! kalau nak rasa jangan segan hubungi Tina.


Seronok melihatkan keakraban dua beranak ni.. Ibunya senantiasa berada di sini untuk meniupkan semangat buat anak tersayang.


Tini dari Kuantan. Kepada yang tinggal di Kuantan, anda boleh hubungi Tini di fbnya di SINI
Anda juga boleh lihat hasil kek yang telah Tini sediakan comel-comel figurinenya..








Seronok melihatkan keakraban keluarga bahagian ini. Doa akak semoga Tini terus maju jaya dalam dunia bakery yang di minati ini.


Seorang lagi peserta dari Kluang, Dila. Kepada yang tinggal di sekitar Keluang dan kawasan yang sewaktu dengannya bolehlah hubungi Dila di Fbnya di SINI
Selain membuat kek deco, Dila juga ada buat Melty Hershey's dan Cheese Leleh. Dila juga ada buat biskut raya juga tau! kalau nak rasa biskut raya Dila jangan lupa roger-roger ya...


Eyna Haneyna memang tidak asing lagi. Kak ita kenal Eyna sejak awal berfb, baru kini dapat berjumpa. Eyna ni rajin sungguh dan cepat belajar. Eyna juga ada membuat pelbagai kek, tak kiralah dari kek continantal , birthday hingga ke kek perkhawinan. Pasti tak menyesal tempah kek dengan Eyna. Kek yang kemas dan semestinya sedap!

Kepada yang tinggal di Kulai ( Bandar Putra) yang berhajat nak tempah kek, jangan segan silu untuk hubungi Eyna. FB eyna di SINI


Comel-comel anak Eyna, yang kecik tu.. comel sangat.. ^_^


Seorang lagi pelajar ita seorang guru. Cikgu Sarejah dari Batu Pahat. Tapi cikgu kita ni tak punya fb lah pulak , jadi tak dapat ita kongsikan fb beliau. Cikgu kita ni cukup banyak pengalaman, seronok bersembang dengan cikgu Sarejah. harap dapat kita berjumpa lagi. Sangat tekun dan cukup teliti orangnya. Tidak ragu lagi dengan hasil tugasan beliau yang sangat kemas.


Sekali lagi, ita merakamkan setinggi -tinggi ucapan terima kasih yang tak tehingga di atas kesudian anda untuk hadir ke kelas ita. Minta ampun dan maaf atas ketelanjuran kata, minta halalkan segala kelemahan dan kekurangan.. sesungguhnya segala yang baik datang dariNya jua dan yang buruk itu atas kelemahan kami.

Jutaan terima kasih juga kepada pihak Starhill Golf And Country Club atas penyedian tempat yang selesa dan hidangan makanan yang menyelerakan.Terima kasih juga kepada team Masam Manis. Insyaallah jika ada umur yang panjang dapat kita berjumpa lagi..

Seni itu indah.. seni harus di hayati.. seni harus di hargai...

Assalamualaikum...




Bagi anda yang berminat untuk turut serta bengkel deco Basic Figurine boilehlah whatsapp ke talian : 0187691544


No comments:

Powered by Blogger.