Follow if you like

Jan 1, 2015

Jongkong Emas Menyambut Tahun Baru 2015


Assalamualaikum..
Permulaan tahun baru dengan jongkongan emas yang berkilauan...
Nampaknya satu permulaan yang baik untuk tahun 2015
Alhamdulillah semoga tahun baru ini kita di limpahi rezeki yang barakah dari Allah SWT.

Kalaulah jongkongan emas ini real.. menyanyi lagu Kalau Aku Kaya lah jawabnya....





Kalau Aku Kaya – Altimet feat. Awi Rafael
 
Kalau aku kaya
Kalau aku kaya

Aku nak gaya hidup aku berubah
Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah
Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal
Tulis cek selamba tak risau batal
Masuk dalam bank semua melopong
Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0

Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)
Buat suka hati aku
(Kamu tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)

Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama
Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)
Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)

Aku gajikan driver
Nama dia Schumacher
Dia panggil aku sir
Aku panggil dia der
Der, tolong hantar mak aku pegi pasar
Belikan nasi lemak
Boss engkau dah lapar
Aku belikan Kim K, kain lebih
Pesan dia tolong tutup aurat, terima kasih
Beats by Dre
Next beat by’Ye
Tiap show pakai J’s
Hypeman aku Jay
Biar aku belanja, subsidi gula
Korang kena kencing manis tanggung rawatan semua
Pening apa semua benda aku yang sponsor
Kalau korang takut trafik kita naik helikopter
Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)
Buat suka hati aku
(Korang tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)

Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama
Aku beli serba satu (Heh aku beli dua)
Eleh aku angkat lima (Wei aku borong semua)
Bagitahu jiran lama (Sewa mereka kami taja)
Dan kalau anak-anaknya geliga (Kita bagi biasiswa)
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Kaya,kaya
Bila aku kaya
Hari hari hari raya (hari-hari ha ha)
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba (rileks-rileks semua aku belanja)
Bila aku kaya (Yea)
Aku beli segalanya (semua)
Bungkuskan semua (ha ha)
Hadiahkan pada mama (mama nak apa)
Bila aku kaya (Kita bukan pergi kedai kereta beli kereta)
Bila aku kaya (Kita pergi kedai kereta beli kedai kereta)
Bila aku kaya (bila aku kaya, bila aku kaya)
Bila aku kaya (bila aku kaya, haih bila lah nak kaya)
Kalau aku mampu
Buat suka hati aku


Fuh... kalaulah ita kaya..tika dan saat ini..
Dalam kepala ni hanya nak tolong mangsa banjir aje..
nak binakan kembali rumah mereka yang runtuh di bawa arus..
Nak belikan mereka semua baju baru..
tapi satu impian ita.. kalau ita kaya raya..
Ita nak bawa fakir miskin tunaikan haji di Mekah..
Doakan ita kaya ya kawan-kawan...

^_^




5 comments:

Mars :) said...

salam. waahh loony colour emas kak ita. kak ita pakai spray ke ya? boleh share. tq. :)

Siti Hasnah Mukhtar said...

InsyaAllah..mudah2an Allah permudahkan urusan kita semua..amiin.

fazianbatrisyia said...

Bestnya...kek jongkong. belum pernah tgk. kemas kek ni.

BLOG WANEE-TA said...

Suka sangat tiap kali tengok hasil keje seni Kak Ita! Dari zero ke hero..

Semoga segala impian Kak Ita tercapai..

KAMARULCITIES said...

Subhanallah... Cantiknya kakkk

Powered by Blogger.