Follow if you like

Jan 9, 2015

Birthday Cake Upin Ipin dan rakan-rakan


Angin sejuk yang berhembus sepoi-sepoi bahasa benar-benar nenusuk hingga ke tulang sum-sum ini.. Sejuknya lah aiii... dah berapa hari cuaca mendung aje.. sesekali hujan turun menambahkan lagi kesejukkan malam..

Dah empat hari ita tak dapat tidur lena. Demam yang menyerang ita kali ini terasa berlainan sekali sakit dan bisanya. Kepala senoneng.. mata berpinar-pinar.. sendi-sendi terasa amat bisa hingga nak pijak lantai pun terasa bisa hingga ke tulang. Pagi tadi ita terasa pula tangan dah mula terasa kebas.. Ya Allah demam apa pula yang menyerang ku kali ini..

Dalam kepala tak ada ingat lain.. tempahan dari customer macam manalah nak di siapkan jika keadaan ita terus-terusan begini.. Ya Allah sembukanlah sakitku ini.. agar dapat aku melangsaikan amanah yang ku pikul.

Pagi ni, ita mengadap doktor.. tak tertahan lagi sakit yang di tanggung. Doktor ambil darah dan buat ujian air kencing.. Dengan debaran ita menunggu agar tiadalah apa-apa penyakit yang berat.. Sekali lagi nama di panggil.. Doktor kata tak ada apa-apa jangkitan kuman dalam darah.. demam biasa sahaja.. tapi kalau dua hari ni tak baik lagi harus datang semula untuk ujian yang lain pula.. Lega rasanya.. tapi masih lagi tak puas hati.. kenapa teruk sangat demam ni.. kata demam biasa aje.. Mungkin ujian dari Allah.. nak hapuskan dosa kecil.. ita cuba memujuk hari yang masih ragu-ragu..






9 comments:

akmahika said...

Semoga kak ita cepat sembuh ye...

Hesti HH. said...

Assalamualaikum. Semoga cepat sembuh dan Allah angkat penyakitnya Kak Itaku sayang. Saya juga pernah kena sakit macam akak. Sendi semua sakit, jari jemari tidak bisa menggenggam. Kata dokter penyakit auto imun yang kadang menyerang bila daya tahan tubuh lemah, kelelahan, kurang tidur dan lainnya. Semacam remathoid arthritis. Tapi semoga kak Ita hanya kelelahan saja. Istirahat ya kak...

Rahim WG said...

haha.so cute muka debab upin ipin

MRS EZAH NN said...

Moga Ita cepat sembuh ye.

Kakwan (K1) - citarasawan said...

Banyakkan berehat ye Ita, moga cepat sembuh..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah cantiknya kek upin dan ipin. mesti mereka seronok kna rasa kek ni.

Qaseh Abadi said...

semoga cepat sembuh.. comey muka upin yg bambam.. hihi

fazianbatrisyia said...

Cantiknya. cpt sihat hendaknya...

amira baihaqi said...

cantiknyeee.. kalau amik order..brape harga kek ni kak ita?

Powered by Blogger.