Follow if you like

May 2, 2014

Jus Asam Boi


Uik...
Kecur liu tengok jus asam boi ni kan.. Pulak bila cuaca panas-panas ni.. kalau dapat 1 gelas besar memang perghhh...

Jus asam boi.. ubat sakit tekak..
Emm.. bila sakit tekak .. suara dah mula keluar macam suara itik sekati.... kita mulalah bancuh jus asam boi ni kan.. Bila minum dapat lah legakan sikit sakit tekak ni..

Kali ni buat guna asam kecut yang putih ni.. cari yang merah tak de yang besar..
Tapi yang putih pun sedap.. lebih elok sebab tak de bahan pewarna.. kira original colour dia..
Mudah aje nak buat dia..





JUS ASAM BOI

Masak asam kecut atau asam boi ni dalam periuk bersama air biar dia kembang dan lecur.
Kemudian tambahkan gula
yang ni boleh di jadikan ibu dia lah kan..
Biar sejuk simpan peti ais.
Bila nak buat air
Ambil sikit, tambah kan air, perah asam limau , letak ais.. perghhh... memang nyaman aje rasanya..

Limau tu terpulang nak guna limai kasturi boleh.. limau nipis boleh lemon pun boleh. Tapi yang pasti setiap limau tu rasanya berbeza dan harumnya pun lain.. cuba lah..


11 comments:

umishas said...

kecuq ayak liuq kak oiii..adoii..dapnyeeee...

juls julie said...

melelehhhhhhhhhh air liurr..

tgh pantang..sabar laa wahai tekak..sikit masa lagi yerr...

Sukma Haron said...

Boleh try nnti buat asam boi...

hafiza hafinas said...

akak ditahan kerana telah menyebabkan sy merembeskan air liur dengan banyakknya sehingga sy menjadi tembam dek kerana pengumpulan cecair berbuih ini.. Sekian!HAHAHA

musa nora said...

kak ita..

ema malini said...

Salam...cantiknya hidangan mata dipagi hari...^^...kak ita nak tanya..semua peralatan wilton ni mmg ada pengesahan halal ye?...tq.

fazianbatrisyia said...

oohhh...kak ita pon layan air mcm ni jugak rupanya...

Anne Idris said...

hi nice to read ur blog.. www.mommyanneshop.com

Pinde Mami Jasmine said...

I like asam boi very much

Pinde Mami Jasmine said...

Asam boi,like it very much

Pinde Mami Jasmine said...

I like asam boi very much

Powered by Blogger.