Saturday, January 4, 2014

Sepasang kek pertunangan


Saya suka kek sayaaa...
Macam cantikkk jeeee...
Macam somellll... jeee...
Macam cayang jeeee..

Heheee... wah! angkat bakul nampak..
Sesekali kita puji diri sendiri tak salahkan.. dan ada baiknya juga tau! Cuba kita ingat-ingat balik berapa kali lah kita dah puji diri sendiri atau kata lain kita beri penghargaan pada diri sendiri..  sepanjang kita bernafas di bumi Allah ni.. ada tak? ada tak?
Alahaiii.. kesiannya diri kita ni.. kerja teruk siang malam.. tapi tak pernah roh atau tuan empunya diri berikan kata-kata pujian..

Sebenarnya ianya juga adalah sala satu daripada cabang terapi diri. Selain ia mengaktifkan ion-ion positif dalam minda dan tubuh.. ianya juga meransang kita untuk melakukan sesuatu dengan lebih baik lagi..

Bagus ke kita memuji diri sendiri..?
Allah SWT telah berfirman : “... maka janganlah kamu mengatakan dirimu suci ...”  
QS An Najm ~ (52) : 32


Kita kembali kepada Islam, Hendaknya pujian itu bertujuan amar makruf nahi mungkar. Ia menjadi nasihat, untuk memberikan petunjuk pada suatu permasalahan, sebagai pelajaran, pendidikan, nasihat, pengajaran, atau untuk mendamaikan kedua pihak yang bermusuhan, demi menolak keburukan lawannya, atau karena tujuan baik lainnya. Oleh karena itu, sebutlah kebaikan diri sendiri dengan niat sebagaimana perkara-perkara tersebut. Hendaknya juga disertai keyakinan bahwa ucapannya itu akan diterima dan menjaga apa yang telah diucapkan dan sesungguhnya ucapan itu juga akan kita temui pada diri oang lain.. waallahu alam..


Kita berbalik kepada kek yang ita kongsikan hari ini. Kek ini adalah kek yang sempat ita siapkan tahun lepas.. huiiii.. macam lama aje kan.. tahun lepas tu.. padahal baru aje berlalu 3.. 4 hari yang lepas.. hihi...
Ini adalah antara kek yang paling ita suka sepanjang tahun lalu.
Kadang bila kita suka buat sesuatu, ianya menjadi satu keseronokkan yang hanya kita sahaja yang lebih mengerti. Ia juga membuatkan kita leka dan lupa sejenak pada permasalahan yang membelengu diri saat itu..








10 comments:

Masz Health Boutique said...

Ya Allah kak Ita cute sangaaat 2 biji kek tu...mesti pasangan tunang tu happy...

moga pertunangan mereka kekal ke gerbang perkahwinan InsyAllah....

Alhamdulillah ada 2 kepuasan datang kepada seorang peniaga ialah apabila dia melakukan apa yang dia suka dan pelanggannya berpuas hati dan mendapat manfaat dari produk yang diusahakannya...InsyaAllah....moga K Ita terus sukses dunia akhirat...

Bintangjauh said...

Salam Ita,

Sejambak ucapan selamat Tahun Baru 2014 kepada Ita yang budiman sesungguhnya... semoga apa sahaja yang didoa-niatkan buat sepanjang tahun ini akan dipermudah dengan sejahteranya...

Dari jauh, Ratna begitu tepersona dan kagum sekali keatas setiap hasil kejadian dari airtangannya Ita yang berseni halus terhadap manis-manisan kepada setiap yang disentuhi oleh Ita pasti kelihatan anggun tatarias yang disusun dengan rapinya mengikut tema bersama warnawarni yang dipadankan menjadi cantik berseri...

Bagi Ratna pabila hati diusik oleh pujian terhadap diri sendiri setelah segala kudrat dan rekaan itu diilhamkan dengan penelitian yang terpeinci sekali, maka terhasil lah kejadian yang istimewa lagi cantik jadinya,
dan pemujian itu menandakan Ita bersyukur Alhamdulillah karena berdaya tinggi melunas tunaikan satu kerjaan yang memerlukan masa juga perhatian yang tajam bagi menghasilkan seni rekaan yang bertaraf halus dan istimewa...
semoga tahun ini tahun kecemerlangan bagi Ita yang berseni tinggi dan luhur budi pekertinya...
Salam mesra semanis madu.

Kak Nita said...

so sweettttt!

Bbwana adienia said...

salam kak ita..

alala..comelnya..suka tengok kek tu..sweet sangat!

Qashmere said...

Cantikya kak....

Macamana nak buat fondant tu nampak berkilat bila kita dah design...?

Ann Ishak said...

memang betul, sangat cantik :)

Tilah Maricar said...

Salam Kak Ita,

Wakakaka....your opening was hillarrrious!!

And yes, the cake memang cantiiikkk jer...

nor hayati abdul halim said...

awt la kak ita dok jauh sgt...klu dekat sbln skli cnfirm ati temph kek kak ita..teruja

izatishop.blogspot.com

makcikkantin said...

Salam Ita,

Makcik antara pengunjung setia blog masammanis, jarang komen tapi selalu terpegun ternganga tengok hasil2 di sini.

Kiranya mmg blog ni adalah tempat rujukan tang boleh dipercayai.

Keep posting :))

Yatie said...

cantiknya kek2 yg Ita buat, kagum betul Yatie tngk...cun abessss.