Follow if you like

Dec 13, 2013

Eiffel Tower destinasi berbulan madu..


Semalam kita dah pun melihat keindahan bunga-bunga sakura yang berkembangan di Jepun, Hari ini ita nak bawa pula anda semua ke Paris, jom kita lawat pula menara Eiffel Tower yang merupakan mercu tanda dan menjadi kebangaan warga Perancis ini.


Menara Eiffel dalam bahasa Perancis di kenali sebagai La tour Eiffel adalah bangunan yang paling menonjol di kota Paris dan dikenali di dunia sebagai simbol negara Perancis. Namanya diambil dari nama perancangnya, Alexandre Gustave Eiffel dan sejak dibangun pada 1889 sampai 1930 ia adalah merupakan bangunan tertinggi di dunia. Sebagai tempat wasita  ikon Kota Paris dan Perancis, menara ini dikunjungi  sekitar 5.5 juta pengunjung setiap tahun


Menara ini memiliki ketinggian 325 meter dan di atasnya terdapat antena setinggi 24 m. Ketinggiannya ini dapatlah di samakan ketingginan 81 tingkat bangunan konvesional. 

Angin yang kuat  mengakibatkan menara ini bergoyang sebanyak 6 -7 cm dan cuaca panas pula menyebabkan puncak menara meninggi hingga 18 cm. Menara Eiffel memegang rekod bangunan tertinggi selama 40 tahun. Kini bangunan ini adalah yang ke 5 tinggi di Prancis dan merupakan yang paling tinggi di kota Paris.


Macam mana ada yang bercadang nak berbulan madu di Kota Paris. Jangan lupa menjadikan pemandangan indah di Kota Paris dan keunikkan Eifel Tower sebagai satu kenangan terindah bulan madu anda nanti.

Bagi pasangan mempelai yang baru mendirikan rumahtanga dan merancang untuk berbulan madu apa kata cuba lawatai laman web ini http://perthtravelmurah.blogspot.com/ untuk mencari destinasi bulan madu anda.


Sebenarnya , hari ini ita nak kongsikan pengalaman ita menyediakan cup cake hantaran yang di pesan oleh pasangan mempelai ini. Cup cake yang bertemakan bangunan Eifel Tower ini dan warna Hijau Mint ini milik pasangan yang bakal melansungkan pernikahannya hari ini. Selamat pengantin baru ita ucapkan kepada kedua-dua pasangan mempelai yang sama cantik sama sepadan ibarat "cincin dengan permata" bukan sahaja cantik tapi kata orang tu masih lagi menjaga adat sopan sepanjang pertunangan mereka.. Alhamdulillah tahniah dari akak.. semoga mahligai yang di bina ini akan teguh seteguh bangunan Eifel Tower dan sentiasa dalam rahmat dan keredaan Allah.


Mungkin inilah destinasi pilihan bulan madu pasangan ini. Semoga semuanya di permudahkan.. 
Haiii... bilalah ita dapat menjejakkan kaki ke Kota Paris kan.. ingin benar rasanya nak merakamkan gambar pemandangan yang indah di sana.






7 comments:

Luahan Hatiku said...

Cantik,kemas dan halus seninya..

ummiaisyah said...

walllaaaaaa.....camne kak ita buat tower tu....tak terpikir saya...hehehe..peh ni buat menara condong teluk intan plak yea..

Hannani said...

Canik nya Eiffel tower tu..Alhamdulillah,terima kasih byk2 Kak Azlita.moga dihari Jumaat ini rezeki Kak Azlita sekeluarga melimpah ruah.=) Amin~

Kak Nita said...

comelll....

Kak Nita said...

comelll....

fazianbatrisyia said...

cantiknya....

Sarina Seman said...

K. Ita, buat lah temaris. Tak sabar nk tgk temaris k. Ita. Tp dah dpt agak dah, mesti meletop.

Powered by Blogger.