Follow if you like

Jan 1, 2013

2013

2012 telah pun berlalu meninggalkan kita. Menyelak lembaran baru dengan semangat dan harapan baru. Semoga tahun ini menyingkap seribu keindahan, kejayaan dan dilimpahi dengan rasa kasih dan sayang.

Bak kata orang " jangan laghi di konang-konang" yang berlalu biarkan berlalu dah menjadi lipatan sejarah yang tak mungkin dilupakan.

2012 banyak sangat kenangan yang sukar dilupakan.. Permulaan tahun yang cukup mengetirkan, alah bisa tegal biasa.. kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai... tahun ke 2 saya sebagai seorang bloger, ada suatu ketika saya hampir-hampir ingin mengundurkan diri.. mungkin saya anak cengeng yang tidak boleh terusik! saya akui, jiwa saya cukup rapuh.. seorang yang sangat sensitif, mungkin cara didikan dari mak dan bak buatkan saya tidak tahan bila dihentam bertubi-tubi.. apatah lagi jika ianya diada-adakan untuk mencukupkan rempah ratusnya.. sedih.. memang sedih.. mereka seolah-olah lebih arif menghukum seseorang.. wahal kita hanya mengenali di alam maya.. " biar orang buat kita.. jangan kita buat orang.." masih terngiang-ngiang kata-kata keramat yang sering terpacul dari mulut emak.. ' beralah tak semestinya kita bersalah dan lemah..'

Ya Allah gantikanah penderitaan ini dengan kesenangan, balaslah kesedihan ini dengan perkara yang mengembirakan.. Sejukkan gelora hati dengan salju keyakinan dan padamkan gelojak api di jiwa dengan air keimanan..

Alhamdulillah berkat sokongan dari rakan-rakan dan keluarga saya cuba bangkit dari kekecewaan dengan seribu satu semangat dan keazaman.. ' jadikan kritikan dan tomahan sebagai satu penghormatan.. '

..dan bagi tiap-tiap umat ada arah (kiblat) yang masing-masing menujunya, oleh itu berlumba-lumbalah kamu mengerjakan kebaikkan ~ Al Baqarah 148

kusangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari.. sekali lagi.. awan mendung menanti di ambang 2013..

Malam pasti berlalu
dan belenggu pasti akan patah
barang siapa yang takut mendaki gunung
nescaya akan selamanya hidup
di antara galian-galian..

Semoga tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya.. 
Selamat menyambut tahun baru..



16 comments:

asmah yusof said...

Salam kak ita...
sabar dalam mengharungi dugaan...biar lah ape org kata asalkan kita tau apa yg kita buat....semoga 2013 memberi seribu keberkatan dan ketenangan buat kak ita sekeluarga...kami semua sentiasa menyokong akak....
selamat tahun baru kak ;)

Cheq Sue said...

selamat tahun baru juga buat kak ita... semoga apa yang berlaku di 2012 tak akan mematahkan semangat kak ita untuk terus berkongsi. moga terus sukses di 2013

Rabia Sensei said...

Selamat tahun baru! Moga tahun baru ini akan lebih sukses ^__^

mori said said...

Salam Tahun Baru Azlita... wish you all the success... Terimakasih kerana berkongsi kan resepi2. Mohon halal kan yer.

Gee® said...

Selamat Tahun baru 2013 Ita... Biarlah orang buat kita... Allah ada membalasnya...

Asyifa Mustaffa said...

selamat tahun bru buat K.Ita....moga betambah jayanya.....:-)

AiZa said...

salam kak..terima kasih sbb share resepi..selalu cube2 resepi yg akak post..kadang2 ikot 100% arahan..kadang2 ter derhaka jugak..tq so much..mintak halal juge ye~~

Cik Liza said...

Selamat tahun baru kak ita. Tiap pagi wajib untuk bukak blog akak. tgk resepi then balik rumah masak sedap-sedap untuk suami. Tq akak share resepi, makin berkobar-kobar nak masak pas bukak blog akak.. Macam-macam ada :)


Saya doakan akan makin bahagia bersama keluarga sepanjang hayat. Dan makin banyak resepi akak post pas ni.

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Apakah gerangan yang mengganggu diri Kak Ita? hati tertanya2 & membuatku curiga siapakah yg membuat kak Ita menjadi duka nestapa, urmmm

mimie said...

assalammualaikum wwb..kak ita
selamat tahun baru kak ..
walaupun mimie tak pernah bertemu muka dengan kak ita...namun serasa dekat.
pernah punya keinginan, jika saja punya rezeki lebih,nak bertandang ke rumah kak ita, nak lihat langsung idola mimie ni... ^_^
semoga tetap sehat , tetap semangat ya kak ....
ada banyak orang mendoakan kak ita, walaupun hanya kenal di alam maya... :)

mYza said...

selamat 2013 kak...
masak sedap2 lgi ye... time kasih sb sudi share... :D

visit blog sy kak.. http://langitbiruitu.blogspot.com/2012/12/chocolate-party-promo-2013-d.html

NORMALA ABD RAHMAN said...

Banyak -banyak bersabar dalam mengharungi dugaan hidup, sabar ituseparuh daripada iman. Semoga k.ta sukses sokmo

Benio Kowalski Aramova said...

Assalamualaikum, tetep semangat ya kak Ita, saya penggemar kakak dr Indonesia, Insya Allah resep2 yg kakak share jd ilmu bermanfaat bagi banyak orang dan salah satu amalan yg tidak akan putus sampai masuk liang kubur adalah ilmu yg bermanfaat. Saya tetap mendukung kakak untuk posting resep, karena banyak yg sudah saya praktekkan Alhamdulillah enaaak, (sekalian minta izin mempraktekkan resep2 yg kakak share). Tetep Semangat ya kak, jangan biarkan org lain membuat kakak tidak bahagia. Masih banyak yg mendukung kakak..
Salam dr Indonesia,
Benio

Hasida Mohammed said...

Ita ujian wp pedih tpi ia ckup baik bg memperkaya pgalaman hidup..yg penting jgn mgalah n bkn mudah nak memuaskn hati semua org..bykkan brsbr n belajar brtenang, pesan ini jga khusus utk diri sy n kpd sape2 yg d uji tiada yg lebih baik drp brsbr n brgntung hrp kpdNya..akn dtg brmcm prtolongan kelak..selamat maju jaya buat ita yg manis!

HONEY LEMON said...

K.ita...selamat tahun baru 2013...semoga tidak patah semangat untuk update entri2 terkini yang memang superb...biarkan apa kata org..saya salah sorang yg sentiasa tak sabar2 tunggu apa masakan k.ita setiap hari...byk yg dah dicuba...Alhamdulillah semua menjadi...thanks a lot...

Kathy Shea Mormino said...

Hello, new follower here and I’d like to invite you to join me at my weekly Clever Chicks Blog Hop: http://www.the-chicken-chick.com/2012/12/clever-chicks-blog-hop-15-vetericyn.html



I hope you can make it!



Cheers,

Kathy Shea Mormino

The Chicken Chick

Powered by Blogger.