Follow if you like

Sep 3, 2012

Mana jugak lah dia pergiii...


Aduh! suspen jugak bila Si Kecik ni tak pulang semalam. Anak dara ita dah mula monyok.. sampai pukul 12 malam dia dok sibuk mencari Si Kecik ni.. mana pulak lah dia pergi..

Masa hantar Amirul pulang ke asrama semalam, ita suruh Dalili lepaskan.. kesian seharian dia dikurung bila ita terima kunjungan tetamu. Bukan apa takut dia mengacau bila ita masak.. Bila sampai rumah bayang Si Kecik tak nampak. Biasa dia pantang dengan bunyi kereta pantas dia meluru ke gate.. menyambut kepulangan kami..

Si Kecik, nama yang diberikan kerana tubuhnya yang kecil, panjang dan pendek. Kucing ni di pungut Dalili semasa ikut ayahnya ke kedai.. Melihatkan dia sayang sangat dengan kucing ni.. kami layankan aje lah.. Kurang-kurang ade jugak dia teman untuk di ajak berbual..

Bila hilang semalam ita dah mengelabah, tengok Dalili tak masuk-masuk rumah, sibuk mencari Si Kecik.. "esok balik lah tu.. " kata ayahnya.. " dia pergi beraya rumah kawan dia lah tu.." kata si ayah cuba menenangkan anaknya.. khi..khi khi.. nak tergelak ita dengar.. tapi dalam masa sama turut simpati..

Kucing ni tak padan pendek.. kuat makan.. pulak tu.. selagi perutnya tak kembung dan membuncit.. selagi tu tak berhenti makan.. Sampai satu hari Dr haiwan kat klinik yang kami selalu kunjungi turut terkejut.. "Ai yaaaa!! apasal kecik-kecik sudah mengandung???" " eh mana mengandung.. Dr.. dia manyak makan sebab tu pelut ala buncit.. "

Pagi, tersenyum lebar anak dara bila buka aje pintu.. Si Kecik sudah tercegat.. dengan mata terkebil.. kebilll.. " uiiiii.... beraya sampai tak ingat balik yeee... " bebel Dalili..



13 comments:

adda syuhada said...

mesti Si Kecik tu byk dpt duit raya tuh...semalaman tak balik katakan..kihkih

Kak Sam said...

Bertuah nya si kecik ada insan yang menanti kepulangannya. bijak pulak tu. hehehehe sesuai ke?

Eeta Neet said...

Uikss...comelnye. Anak2 sy terlonjak2 bile nampak pic tuh. Ala Dalili jgn risau..'budak kecik' memang cenggitu. Bila dpt lepas dan jumpa 'gangnam' mesti x hengat umah. Leka bermain.Ken salam sama itu 'budak kecik'..<---rase cam nak cium..huihhhh..wanginye pipi dier bau anak kucing.

Ummiakid @ lily said...

bertuahnye si kecik...ntah² sikecik dah ader ehem² tak...? g melawat bakal mertua le tu...heehee...

Shasha Mohamed said...

Tulah, kucing pun nak beraya kan ;)

norliha said...

Bila tengok si kecik teringat kucing saya Perry yg mati kena langgar. Manja sangat suka tido di lengan saya kalau saya baring.

Cik Eka said...

hehehe.kucing eka pulak,baru duduk rumah kita 2,3 bulan,
jalan balik pun tak berapa reti lagi..hehehehe

Marsita yahya said...

entah-entah si kecik cari teman yang sealiran dengannya tak?

依之汉 said...

Kucing yang comel!

Tetamu datang di hari raya,
Si tuan lepaskan ia;
Gundah gulana hati si anak dara,
Esoknya si kecil pulang dari beraya.

Kjee said...

lepas ni, insya allah dia serik Dalili. Aunty jee ada bnyk pengalaman ngan perangai si meow. Bertuah si kecik dpt tuan mcm Dalili. Aunty suka sgt budak2 yg sayang kucing. Kat rumah aunty pun, semua sayang kucing. Semua kucing kami kutip. Bkn kucing branded. Hehehe

dilla nadila said...

kak,
kucing kite same..same rupe same name jugak
tp sekarang dah gemok...hehe
kuat makan jugak
sbb tu kalau org dtg rumah pelik, kenpa kitorg panggil kecik padahal dye dah mokmok skrg..hehehe
senang hati dalili ye si kecik dah balik, baguslah~

~mrs azmi~ said...

kehkehkeh.. samala macam kat umah ni.. kalau panggil salah satu tak menyahut memang serta merta jadi kelam kabut. takut terlepas keluar...

tapi selalunya dijumpai tidur dengan sangat nyenyak kat tempat tersorok dalam rumah...

suka buat saspen orang

NORLYDA YUSOFF said...

Salam sayang buat Ita dan Dalili.
Semalam kucing auntie 2 2 ekor pun tak balik. Kata uncle mrk g collect $ raya. Auntie rasa smlm jamuan kucing2 kot.
Anyway alhamdulilah dah balik.

Powered by Blogger.