Follow if you like

Jul 8, 2011

Terima kasih ye!..

Assalamualaikum...

Dah tidur ke?? Malam ni macam susah pulak nak tidur.. makan banyak sangat kot masa buka posa tadi.. Ita ni makan tak lah banyak sangat tapi kalau buka posa tu air masyaallah... bergelas2 ita telan.. mmg haus sangat lagi2 bila cuaca panas cam ni.. perut ni kembung dgn air aje..

Hari ni kan rasa terharu sangat bila ita dapat kiriman lagu dari peminat.. wah!! dah ada peminat ke.. ?? adoii.. kak Lina ni ada2 aje tau mengusik! hehe.. walau bagaimana pun terima kasih sangat2 terharu dan terhibur rasanya bila terima kiriman lagu tu.. dah lama sangat tak dengar lagu dari Yasin ni.. dan video ni pun eksklusif lah kan kerana ita tak pernah tengok lagi.. hehe seronok sangat.. lama tak tengok Yasin.. love u lah kak Lina... cayang akak!
Ita sharekan kat sini ye kak! boleh ye! sebagai tanda persahabatan antara kita yg terjalin di alam maya ni.. harap2 ianya berpanjangan selamanya...


Kadang2 bila ita dok kenangkan kembali.. tak sangka sekarang ita dah ada ramai kenalan dari dalam dan luar negara.. Walaupun kenalan ita cuma hanya di alam maya tapi rasa seronok sangat.. Terhibur sangat bila baca komen dari rakan2 dan kenalan, ada masa ita tergelak sesorang.. lucu dan mmg menghiburkan.. dah rasa macam satu terapi  pulak!

Sebenarnya ita baru juga berblog ni rasa2 tak sampai lagi setahun.. begitu juga dgn FB. Ita bersyukur sangat kerana dgn FB ita jumpa ramai kenalan baru ada juga ita jumpa kenalan yg dah lama terpisah.. tak sangka talian silatulrahim yg terjalin dulu akhirnya bersambung semula di alam maya ni..

Dari FB ita berkenalan pula dgn Kongsi Resepi yg banyak membantu ita mencari dan menimba ilmu memasak. Kalau dulu nak cari resepi selalu mmg dok tercanguk tunggu program masakan depan TV atau pun dok cari dalam majalah. Dan yg paling utama sifu masakan ita ialah Mak dan kakak ita. Hari2 ita dok bergayut dekat telepon dok tanya mcm mana nak masak? , baik dgn mak atau dgn kakak. Bill telepon tak yah cakap lah... Alhamdulillah mereka tak pernah jemu mengajar ita memasak..

Tapi bila ita dah jumpa Kongsi Resepi, Alhamdulillah banyak sangat ilmu yg ita dapat, bukan itu aje ita juga dapat kenal dgn sifu dalam kongsi resepi jugak! Seawal yg ita ingat ita kenal dgn Sasha Rahmat, kak Zuriani, Zuriana, kak Kam, kak Jee, Pn Munirah, Pn Mastura, adik Illa Azila, Lily dan ramai lagi kalu nak sebut kat sini ada jugak ita tak tidur malam ni.. hehe

Dan dari kongsi resepi juga ita kenal blog. Blog pertama yg ita jumpa ialah blog Kak Azian. Dari blog kak Azian ni lah pulak ita jumpa blog Azita first ita tengok nama nak dekat sama dgn ita dan yg kedua ita ingatkan kawan ita yg dulu sama tempat kerja dan terpisah bila ita berhenti kerja dan berumahtangga. oppsss!! rupanya salah orang... buat malu je kan.. kebetulan nama mereka sama..hihi tapi tak menghampakan kerana dari blog Azita ita dapat jumpa semula dgn Yatie jiran lama yg terpisah kerana beliau mengikut suaminya melanjutkan pelajaran.. alhamdulillah syukur sangat.. akhirnya terjalin semula persahabatan kita walaupun di alam maya..

Dan bermula dari situ ita bertemu dgn semua bloger2 masakan yg sangat ita kagumi bakat mereka.. seperti CMG, kak Ummi, kak Nor, hana, Rima, mama fahmi, dan ramai lagi... haaaaaa..... semputtttt... kalu nak sebut semua... hihi

Seronok sangat dapat kenal dengan mereka semua.. Ita berharap sangat kalian dapat menerima kehadiran ita di alam maya ini seadanya.. dapat sama2 berkongsi ilmu, dapat memanjangkan silatulrahim semoga persahabatan kita dan setiap perbuatan yg kita lakukan dapat keredaan dari Nya.

Ita ikhlas berblog dgn niat hanya ingin menambah ilmu, berkongsi ilmu dengan rakan2 yg lain dan berkongsi minat dan hobi yg sama. Selain ita dapat memenuhi kekosongan dan kesunyian apabila berjauhan dengan anak2.

Terima kasih semua.... semoga persahabatan kita kekal abadi selamanya...
Salam sayang dari ita untuk semua kenalan ita tak kira lah kan di FB, di blog atau sesiapa sahaja yg bertandang ke dapur ita ni.. Semoga kita dapat panjang-panjangkan ilmu.. dan dapat mengeratkan ukhwah..


19 comments:

noorsafone said...

salam ita...semoga persahabatan alam maya kita akan terus berterusan & berkekalan hendaknya...thanks sebab share resepi2 yg sedap2...dan bila berkunjung ke Masam Manis,jamu mata dgn gambar2 yg menarik.Happy Blogging.

AZLITA AZIZ said...

Wasalam kak.. begitulah hendaknya ye kak..
seronok dapat kenal dgn akak jugak.. tengok anak2 dara akak tu.. teringat kenangan masa remaja...

terima kasih kak...
Happy Blogging juga! :)

Juwita Jamaludin said...

Setuju kak... Moga kita akan sama2 dpt manfaat dari apa yg kita kongsikan dan persahabatan di alam maya akan berkekalan walaupun di luar.. :) blog juga bagi saya sebagai terapi dan tempat saya belajar dan mencurahkan sesuatu...terima kasih juga pada akak sebab ingin berkongsi bersama kami. Kagum saya. .. Happy blogging kak..:)

Nieza said...

Assalam Kak Ita Cayang, sama-sama kita manfaatkan alam maya ni kak..mudah-mudahan niat kita berkongsi resepi akan dirahmati Allah selalu dan semoga perkenalan kita dialam maya ni akan mengeratkan ukhwah sesama kita..insyaAllah. Seronok dapat kenal ngan akak..walaupun jauh dimata tapi dekat di fb dan blog..hehe

Gee® said...

Salam ita, terima kasih juga dgn hidangan yg sangat hebat setiap hari serta perkongsian ilmu yg sgt bermafaat... seronok sgt dpt layari blog ita dan kalau sehari tak tgk rinduuuu sgt...

AZLITA AZIZ said...

Juwita

akak pun begitu jugak!
walaupun perkenalan akak dgn juwita rasanya masih baru tapi rasa macam dah lama kenal..

insyaallah setiap kebaikan itu datang dari Allah dan setiap kekurangan itu dari akak sendiri...

sama2 kita eratkan jalinan silatulrahim dan...
Happy Blogging jugak dari akak

AZLITA AZIZ said...

Waalaikumussalam Nieza...

Insyaallah... Nieza..
Kita manfaat kan bersama2 ye alam maya kita ni..
Semoga keikhlasan hati dan niat kita ni di rahmati...

Seronok kenal dgn Nieza.. banyak pengalaman yg dapat akak cedok..
Walaupun aka tak berpeluang ke negara orang.. perkongsian yg Nieza utarakan dapat membuka ruang dan minda akak untuk menjangkau dan meneroka pengalaman baru yg sukar akak dapat perolehi...

Semoga Nieza juga terus berblog dan sharekan pengalaman Nieza di negara org.. utk dikongsikan bersama2..

salam sayang juga dari akak untuk Nieza

AZLITA AZIZ said...

Wasalam Gee

Terima kasih jugak dari ita.. kerana sudi singah dapur ita yg tak seberapa ni...

Semoga jalinan persahabatan ni kekal selamanya...

dapat menimba ilmu dan berkongsi tips dan petua..

ita pun seronok berkenalan dgn Gee.. walau hanya di alam Maya..
salam sayang jugak dari ita untk Gee... :))

Mat Gebu said...

salam puan....terima kasih juga pada puan, sebab menghasilkan makanan dan kueh mueh menjadi lebih indah dan menawan. Daya kreativit puan seharusnya dibanggakan. Bila kita lihat komuniti blogger masak2 tak delah sebesar komuniti blogger2 personal, tapi kita punya satu hubungan keakraban yang boleh dikatakan erat, tiada pertelingkahan dan sifat mementingkan diri sendiri. Moga blog puan berterusan menghasilakn ilmu2 berguna yang boleh kita kongsi bersama....

lina_pg said...

assalam..tuan badan sendri pun tak kurang hebatnya..byk ilmu yg dikongsikan dlm blog blog masam manis ni...

AZLITA AZIZ said...

Waalaikumussalam Che Mat

Terima kasih Che Mat, semuanya datang dari Nya juga.. akak cuma merialisasikannya aje.. Alhamdulillah semoga anugerah dari ilahi ni dapat akak kongsikan bersama...

akak lebih teruja bila berada di blog Che Mat.. kadang kala akak selalu terfikir.. besarnya bakat anak muda ni..

dari dulu akak membayangkan siapalah gerangan tuan empunya blog.. ingin rasanya bersua muka... dan akhirnya impian akak di makbulkan bila kita terserempak dgn tidak sengaja..

terima kasih juga dgn bakat dan ilmu yg Che Mat curahkan semoga ilmu itu di manfaatkan sebaiknya.. dan setiap ilmu yg mat curahkan adalah pahala ganjarannya...

banga sangat akak dgn Mat, seorang anak muda yg tak pernah lokek mencurahkan ilmu..
Semoga mat teruskan niat murni mat berkongsi ilmu...

salam sayang juga dari akak.. semoga satu hari nanti kita dapat bersua lagi...

AZLITA AZIZ said...

Waalaikumussalam kak lina...

terima kasih kak..
kak dah lama nak tanya?? PG tu Pasir Gudang ke??

kalau betul... waaa... kita sekampung.. dah dekat dah tu...
Hari Raya ni boleh lah kita ziarah menziarahi.. hehe.. amboi posa belum lagi dah ingat nak raya.. hehe :)

salam ukhwah dari ita untk akak juga... :))

Ummi said...

Salam sayang jugak untuk Ita, akak pun bersyukur dipertemukan dengan ramai geng blogger dari pelbagai aliran yang sudi bertandang ke blog akak, termasuklah salah seorangnya Ita, sudi memperkenalkan diri, menyapa dan akhirnya ukhwah terjalin...itulah hebatnya alam cyber ni....Setelah sekian lama, akak tau, Ita juga seorang blogger masakan yang hebat dari hasil masakan, gambar dan presentation di entry....sangat kagum dgn seni yg ada pd Ita dan tidak lokek berkongsi ilmu penuh ikhlas dan sesetengahnya step by step sekali...akak mmg x sempat la nak buat tu semua, pernah gak amik gambar, tp bila nak edit segala dan masukkan dlm entry, akak x punya byk masa....

Jika sekiranya ada kot terusik rasa, semuanya adalah tidak kita sengajakan kan...moga tolak ansur dan saling memahami buat silaturrahim takkan terputus...so keep it up Ita! Love you..muaaahhh!

CT Delima said...

As'salam Ita

Alhamdulillah kita ditemukan dialam maya ini dan harap dapat berjumpa dialam nyata nanti. sesungguhnya ct juga berasa amat gembira dan bahagia dengan teman2 yang sudi berkongsikan resipi dan ilmu yang ada tanpa memikirkan sikap keegoan dan memberikan dengan rasa ikhlas hati.

CT juga sungguh teruja bila melihat hasil2 masakkan dari teman2 termasuk ita sendiri, semoga persahabatan ni akan kekal bukan dialam maya saja, dan akan terus kekal hingga bila2..insyaAllah. sayang kamu juga..muahh!

cik cek said...

Salam pagi Jumaat Ita....

Kalau Ita masih baru dalam dunia bloging ...kak cek apa tah lagi...masih dok bertatih2 ....bila sekali dah kenal blog Ita...memang jatuh cinta...semuga hubungan yg terjalin kekal berpanjangan ...sekalipun tak pernah bersua muka mau pun mendengar suara...ikatan persahabatan tetap terjalin kan...unik....dan menarik...kak cek sentiasa jadi pengunjung setia.....:)

AZLITA AZIZ said...

Waalaikumussalam kak Ummi..

Salam sayang juga dari ita tuk kak Ummi..
terima kasih kerana dapat menerima kehadiran ita di blog masakan ini seadanya...

Besar juga jasa alam cyber ni..
yg jauh di dekatkan dan yg dekat dirapat-rapatkan lagi...

Dapat kenal dgn kak Ummi adalah satu anugerah bagi ita.. Pengalaman akak dalam dunia masakan banyak membantu ita yg baru berjinak2 ke dapur..

Sangat teruja setiap kali masuk ke blog akak.. setiap kali ita menatap gambar akak terbayang seribu wajah keibuan yg terpancar..

Pada ita akak wanita yg sangat hebat! seorang wanita yg berkejaya, seorang isteri yg penyayang, seorang ibu yg mithali, dan seorang bloger yg diminati ramai yg tak lokek berkongsi ilmu tak kiralah ilmu masakan atau pengalaman akak yg terpaksa berkerja dan dalam masa yg sama menuntut banyak ruang dan masa antara anak2 dan peminat akak.. yg salah seorang darinya adalah ita...

terima kasih ye kak..
Semoga akak terus berkarya, mencurahkan ilmu dan bakat.. dan semoga jalinan ukhwah antara kita berkekalan selamanya..

besar harapan ita agar suatu hari ita dapat dipertemukan dgn akak.. seorg bloger masakan yg ita kagumi..

love you 2,3,4 kak.. muuuuaaahhhh!!

AZLITA AZIZ said...

Waalaikumussalam CT

Alhamdulillah ita pun rasa gembira dan terhibur bila berkenalan dgn CT..

Membaca setiap celoteh CT setiap hari buatkan ita happy.. ianya adalah terapi yg sangat berguna.. lebih2 lagi dijamu dgn hidangan yg menyelerakan dan gambar yg menawan..
kadang kala rasa macam ita betul2 berada di dapur siti.. hihi mmg kuat berangan betul ita ni kan??

semoga persahabatan kita berkekalan selamanya..

lebih teruja bila tau kita sekampung.. semoga jalinan ukhwah kita berterusan dan dapat menjadi kenyataan insyaallah bila kita dapat dipertemukan..

salam sayang jugak dari ita untuk CT
Muaahhhhhh!!!

AZLITA AZIZ said...

Waalaikumussalam kak Cek...

Salam Jumaat jugak dari ita.. semoga kita sama2 mendapat kerberkatan dgn hari Jumaat yg ceria ni...

Terima kasih kak Cek.. Ita tak sangka dapat kenal dgn ramai org baik2 dalam alam maya ni..

Dan yg paling ita terharu bila kak Cek bersusah payah mengirimkan ita serbuk Tiramitsu... tak sangka.. baiknya hati kak cek.. bersusah payah untuk ita.. hanya Allah sahaja yg dapat membalasnya..

Alhamdulillah akhirnya dapat jugak ita merasa kesedapan Tiratmitsu tu..
inilah alam maya yg kadang kala boleh jadi alam nyata.. terima kasih kak...

Semoga persahabatan kita berkekalan.. insyaallah jika ada jodoh pasti suatu hari kita dapat bersua..

salam sayang untuk kak cek dan keluarga.. juga pada anak bujang yg selalu teman mak dia masak... :))

Yatie said...

Assalamualaikum Ita sahabatku,
tak sangkakan dngn berblogging kita bertemu kembali....dulu berjiran, pastu terpisah kerana mengikut suami masing2....dan dngn berblogging sebagai mengisi masa lapang akhirnya kita bertemu...cuma belum berkesempatan je nak bersembang2 mcm dulu2...

Yatie gembira dngn perkongsian ilmu di alam cyber ini..moga Ita terus sukses dan berkongsi ilmu masakan lagi dngn kami semua..moga kita semua dtp manfaatnya dan semoga niat murni ni mendapat keberkatan dan ganjaran dari Allah SWT.

Powered by Blogger.