Follow if you like

Jun 21, 2011

mimpi.....PEACH PUDDING

Assalamualaikum....

Selamat pagi... Dah sarapan ke?? Sarapan apa ye pagi ni.. walau apa pun sarapan yg kita ambil pastikan ianya berkhasiat untuk tubuh badan.. jangan lupa mulakan dgn Bismillah dan diakhiri dgn alhamdulillah...


Semalam kan seronok betul tidur.. mimpi pun yg paling seronok.. hehe ita mimpi apa tau semalam?? Ita mimpi ita jumpa dgn bloger2  masakan kita berbual2 dan bersembang2 sambil minum petang..  Siapa yg ada dalam mimpi ita?? ada kak Ummi, kak Nor, CMG, Yatie dan lain2 lagi... yg kelakor Mas dan Izah pun ada.. izah siap bawak lagi anak dia yg mcm upin dan ipin tu.... hihi seronok betul kita sembang sampai tak ingat dunia... wakaka.. yg kelakor tu ita dapat merasa lagi Triffle Pisang Lemak Manis yg kak Ummi bawak... hahaha kan kelakor tu... lawak... lawak... aiii... mmg nak kena buat jugak triffle ni.. kalau tak mesti kempunan...

Adoiiii... macam mana lah boleh sampai terbawa dalam mimpi ni... tu lah kalau kepala ni asyik ingat blog aje... hihi tapi bila ita berbual dgn kak ummi masa dlm mimpi tu mcm real aje... Che mat lagi lah dgn riuh suaranya tu.. dan Yatie yg lemah lembut dan ayu tu... Izah pulak sibuk dok melayan kerenah anaknya yg asyik nak bergusti je tu... hehe... seronok pulak rasa aiii macam nak sambung balik aje tidur.. mintak2 malam ni dapat sambung balik mimpi tu.. harap2 kak nor bawak lah puding balkis pulak malam ni.. dapat ita rasa... hehe


Ok lah kita lupakan mimpi angan2 mat jenin ita tu.. hari ni ita nak sharekan resepi puding pic yg ita buat semalam tuk buka posa. Resepi dari Chef Hanieliza. Eh! dah banyak jugak resepi dar Chef Hanieliza yg ita dah cuba. Resepi beliau cukup simple dan sangat mudah penyediannya.. yg paling utama rasanya tak pernah mengecewakan..

Kali ni ita memilih Peach Pudding daripada 365 resepi beliau dalam buku masak beliau 1 Hari 1 Resepi. Kepada pengemar2 buah pic boleh lah mencuba resepi ni.. kalau makan dgn kuah kastard pun sedap ita rasa! kalau tak suka buah pic boleh lah gantikan buah2 lain yg menjadi pilihan anda...


MyKitchen's Recepi

PUDING BUAH PIC
by: Chef Hanieliza

10 gm serbuk agar2 (1 peket)
4 cwn air
1 cwn gula
1 tin susu cair
2 tin buah pic - dipotong dadu

Masukkan serbuk agar2, gula dan air ke dalam periuk dan masakan sehingga mendidih. Tutupkan api.
Masukkan susu cair dan potongan buah pic. Kacau rata
Tuangkan ke dalam loyang dan sejukkan
Hidangkan bersama lebihan buah pic.

13 comments:

Ummi said...

Assalamualaikum Ita...wakakakkaka...apasaiii sampai leh terbawak dlm mimpi tuh? X basuh kaki ke tdo smlm...tp xpa kan..mimpi enak2 jumpa geng blogger, hahaha, dp makan Triffle Pisang lgk...wahahahah..enak ke tak? Adeehh kelakauuu Ita ni taaauuu...xpa, mlm ni sambung mimpi lgk...tp pi buat triffle tu dulu...hehehehe, muaahhh!

AZLITA AZIZ said...

waalaikumussalam kak ummi...
hehe tu lah ni lah kalau dok asyik singah dapur2 bloger sampai termimpi2 tapi syok pulak! macam real aje tau...
dalam mimpi pun dah sedap! mesti kena cari jugak pisang tu.. hihi

kalau lah mimpi tu jadi kenyataan... bestnya...:)))

izahdaut said...

hahaha.. kak ita.. sabau jela mimpi gitu.. memang dapat membayangkan saya kalut ngan anak2 ek.. mana aci gini.. tak menten ayu la saya.. haha..

kak ita.. puding dua gelas.. nak jugakk!!

AZLITA AZIZ said...

hahaha.. tulah.... Izah ilang dah glamour..

mana boleh nak menten ayu kalau bawak handbag kiri kanan... wakaka...

Ida,Japan said...

ha..ha..kelakar tul k'Ita ni, sampai bole bwk ke mimpi, tu la penangan dunia blogger erk kak...mana tau satu hari jadi kenyataan
Pas tu tak lupa ngan puding peach yg cute dan cumel tuuu...pic cantik ngan puding yg cume..suka tgk

qaseh johanna said...

tak makan lagi..tp dah rase sejuk tekak..hummm...nyaman..

Gee® said...

pandai buat lawak la ita pepagi ni... tp sure sonok mimpi min triffle kan... kot2 meleleh air liur tak ... hehehe jgn mare ar... hrp2 mlm nti akak pulak mimpi puding peach ita yg cun tuh...

Yatie said...

Hah3....lawaklah Ita pepagi ni....mmng riuh rendah rasanya dlm mimpi tu...mlm ni sambung balik mimpi tu eehhhh...rasa2 leh ke...ekekeke..
BTW, tahniah follower dah mencecah 1000 lebih...tumpang gembira dan berbangga....

K.Nor said...

hahaha.. siap mimpi tu... cam mimpi jumpa artis tersohor! hehehe.. ok set.. mlm ni mimpi pulak ya. akak bawak puding balqis, ita bawak puding peach ni ya.. hehehe

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

gitulah kan kalau terlampau asyik dengan satu2 perkara yang menyeronokkan (berblog).. memang boleh bawak dlm mimpi... tp best apa mimpi jumpa blogger... semua pun blogger2 tersohor lagi tu.... mlm ni sambung lgi mimpi.. hehe..

umi's cup cake said...

kak ita, umi baru beli buku tu minggu lepas..umi baru cuba puding laici dangdut...sedap...banyak lagi nak cuba ni...malam ni kak ita minta puding balqis ya..nnt bagi tau rasanya macam mana ya?

entry terkini : http://umiscupcake.blogspot.com/2011/06/puding-laici-dangdut-chef-hanieliza.html

CT Delima said...

As'salam Ita

Ni kompom masa tido tu tak mengereng kekanan ni kan... hihihi. sabor jer lah Ita ni, sampai terbawak2 dalam mimpi. semoga menjadi kanyataan lah tu..insyaAllah

sana sini dok pose puding, memang sedap kalau makan puding2 kena pulak pada ct yang mengemari segala macam puding. Ni yang macam nak buat gak ni.. hihihi

sorilah berapa hari tak dapat BW ni Ita bz sikit. hari ni bz gak cuma tak seperti hari lepas2 lah, maaf ya lambat datang ni :)

Juwita Jamaludin said...

Salam kak ita.. Bestnya dgr cerita mimpi jumpa blogger2 ni.. Saya xde ke kak.. Hahahaha.. Malam ji
mimpi biar sampai japan ye kak..:)

cantiknya gambar tu puding tu kak.. Nak mkn pun syg..:)

Powered by Blogger.