Follow if you like

May 4, 2011

Happy B'day 9th......

Assalamualaikum.....

Tanggal 4hb Mei 2002 lahirlah seorang puteri dalam keluarga ita... Penantian selama 6 tahun berakhir apabila kami di hadiahkan dgn seorang cahaya mata perempuan menjadi peneman ibunyer yg selama ini dikawal oleh 3 kumbang.


Dalili lahir pada tepat Azan bermumandang pada waktu asar. Syukur di atas nikmat yg Allah kurniakan kepada hambanyer yg tak pernah putus2 berdoa... Dalili lahir agak lewat dari yg doktor jangkakan. Kelahiran yg penuh suspen kerana ramalan dari doktor berubah2 setiap kali discan. Kadang kala dikatakan lelaki dan kadang kala dikatakan perempuan. Namun ita dan suami pasrah walau apa pun bayi yg bakal lahir kami terima dgn rasa syukur dan akan mendidik dan mengasuhnyer ke jalan yg benar dan diredaai Allah. Semoga ia juga bakal menjadi salah seorang hambamu di taman Syurga... insyaallah...

Tidak sukar mendidik dan mengasuh Dalili kerana ramai yg menjaganyer... 2 orang pengawal peribadi yg sentiasa mengawal dan memastikan adiknyer sentiasa selamat, ceria dan bahagia... mungkin ia anak bungsu perhatian yg lebih mmg tertumpu kearahnyer...


Seorang kanak2 yg periang, lembut diluar tapi keras didalam... kalau lihat dari zahirnyer ia sangat lemah lembut tapi..... yaaaa... adoooo.... kasar weiiii... sangat lasak mungkin terikut2 abag2nyer..  anak yg paling kuat merajuk... adoiii... ikut sapa lah tuuu... agaknyer.. tapi cepat jugak sejuk... rajuknyer tak lama... nasib baikkkk... @__@


Dalili lah peneman ita dan suami sekarang... itulah mungkin ada rahmatnyer Dalili lahir agak lewat. Rupanyer dia lah peneman ibu dah ayahnyer setelah abang2nyer masuk asrama.. kalau tak tentu sekarang ni ita sunyi tak de kawan kat rumah ni... Kalau dia ada, dia jugalah teman untuk ibunyer menyakat dan mengusik.. bila lah Dalili nak besar... saiz badannyer yg kecil berbanding kanak2 seusianyer kadang kala merisaukan ita juga.. tak pe lah kan asalkan dalili sihat, cergas dan pintar itu sudah membahagiakan kami sekeluarga....

Doa dari mak dan ayah agar Dalili menjadi anak yg soleha... berjaya di dunia dan berjaya jua di akhirat....

ya Allah jadikan kami dan zuriat keturunan kami dalam kalangan hamba2mu yg sentiasa menunaikan solat. Wahai tuhan yg mengkabulkan doa dan pengharapan hamba2nyer... kurniakan jua kepada kami zuriat keturunan yg menjadi penyejuk mata ketika kami memandangnyer. Dan jadikan mereka dlm kalangan hamba-Mu yg patuh pada segala perintahMu dan dikalangan mereka yg bertakwa dan beramal soleh...

ya Allah kau peliharalah keselamatan anak ku Dalili Nur Hanis... kau limpahkan rahmat dan kerberkatan ke atasnyer ya Allah....

Lindungilah anak ku dari sebarang kecelakaan dan bencana... jauhilah anak ku dari sebarang ganguan dan godaan syaitan dan iblis.... jadikanlah ia anak yg soleha.. beriman dan bertakwa kepada mu ya Allah... semoga dia menjadi salah seorang bidadari di Syurga Mu Ya Allah....berilah anakku  kebahagian dan kejayaan di dunia dan di akhirat... AMIN





Cup cake for classmates

17 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

Amin... Selamat Hari Lahir, Dalili.. semoga sntiasa mmbahagiakan kedua ibu & bapamu..

umi's cup cake said...

Happy Birthday to Dalili...
Semoga menjadi anak yang solehah kepada ibu ayah, adik yang sentiasa comel kepada abang2

Wanieyra said...

Happy Birthday Dalili.....kehadiran mu mmg menceriakan

Naz said...

Selamat hari lahir Dalili. Semoga dipanjangkan usia dlm keadaan sihat walafiat, sentiasa dirahmati Allah SWT, dipermudahkan segala urusan & bahagia di samping keluarga tercinta...

K.Nor said...

amin.... happy birthday dalili.. semoga segala doa yg ayah dan ibu serta yg lain2 akan dimakbulkan Allah..

ibu syafiq said...

comel'y dalili...msti pnggil kt dia lili kn...?sesuai dgn nma semanis org'y...
happy b'day lili...moga jd ank yg solehah yg taat perintah-NYA & hormat ibu bapa n abg2'y...

Nuridah said...

Sealmat Hari Jadi buat Dalili moga membesar dengan sihat dan menjadi anak kebangaan ibu dan ayah serta berjaya dan cemerlang dlm kehidupan.

CT Delima said...

Selamat Hari Lahir Buat sweet girl Dalili.

Semoga apa yang diimpikan akan menjadi kenyataan dan doa dari ibu dan ayah akan termakbul jua hendaknya..aminnnn

Mas said...

Selamat Hari Lahir Dalili..
Semoga dipanjangkan usia dlm keadaan sihat walafiat, moga sentiasa dirahmati dan diberkati Allah sentiasa...
moga menjadi insan berjaya dunia dan akhirat...
moga menjadi kebanggaan ibu ayah...
aunty aminkan segala doa mak dalili tu.....

Ummi said...

Happy 9th Birthday to Sweet Dalili...semoga menjadi anak yang solehah, sentiasa dirahmati dan diberkati di dunia dan akhirat....Waaaahhh mama dia watkan cc cantik2..mst budak2 class Dalili pun sonok...Dalili, pasni makan banyak2 sikit kasi besar...biar lg besar dr mama, mama tu kecik sgt..hehehe

Nur Ede said...

Aminnn... Selamat menyambut hari lahir Dalili... semoga membesar menjadi anak yang sentiasa membahgiakan kedua ibu bapa...

Ibu Darwisy Comey-Lotey said...

selamat hari lahir Dalili..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

happy birthday dalili... so sweet of her... pandai pula berposing.... dalili dengan auntie MaDiHaA zodiak yg samalah.... :-D

Yatie said...

Happy Birthday Dalili...moga menjadi anak yg solehah dan semoga berjaya di dunia dan di akhirat..Aminn.
= teringat masa Dalili bayi dulu..masa tu kita dok berjiran lagi...skrng dah besar daaaaa....syukur alhamdulillah...cantiklah CC tu...

AZLITA AZIZ said...

terima kasih untie di atas doa-doa dari untie semua

daripada
Dalili

Umaira Yusra said...

Dalili!!! Kite sebaya laa... kite pon kecik cam awak

Umaira Yusra said...

dalili!!! kite sebaya ngan awak... kite pun kecik walaupon skrg dah 11 tahun.... awk comell.

Powered by Blogger.