Follow if you like

Apr 18, 2011

Merawat kesedihan....

Assalamualaikum...

Selamat malam semua... dah tidur ke?? Alhamdulillah ita dah OK... dan dah dapat terima kenyataan... Malam semalam Amirul telefon... tanya keadaan ita "mak OK?" "OK" kata ita.... Pagi tadi dia telefon lagi dan bertanya dgn ayahnyer... "mak OK ayah?" OK kata ayahnyer... mungkin dia pun turut risau... ialah Amirul sentiasa susah dan senang dgn ita... setiap apa yg berlaku dlm keluarga... Amirul adalah tempat ita berbincang... dia faham sikap dan perangai ita...

Tersentak pagi tadi bila Dalili kata " nyawa kita macam dah hilang... bersama ABOO... " aduyaiii... Dalili sedih ita mendengarnyer... ita tau ita tak boleh sedih kerana nanti Dalili akan bertambah sedih... Ita kena kuat dan memberikan semangat untuk Dalili..


Hari ni ita mula menarik nafas dalam2 dan hembus dgn sepenuhnyer... ita kena lupakan kisah sedih dan mulakan hari dgn semangat baru dan kehidupan yg lebih ceria... Hari ni kami pergi Desaru

Dah lama ita tak menjejakkan kaki ke Desaru setelah ita meninggalkannyer 15 tahun yg lalu... Desaru dah banyak berubah dan banyak juga pembangunan... Ita rasa untuk kita merawat luka dan kesedihan ita suka pergi ke pantai... melihat ombak yg memukul pantai dan mendengar desiran angin yg bertiup... nyamannyer rasa... hilang segala masalah... dan kesedihan... tenang dan segar terasa...




 tenang dan mendamaikan


Harap-harap Dalili dapat merawat kesedihan...





to love is nothing...
to be loved is something....
to love and be loved is everything.....

10 comments:

K.Nor said...

salam ita.. sabar ya.. setakat yg k.nor tau la, binatang yg pernah bagi makan atau kita jaga akan menunggu kita di alam akhirat. akan membantu kita di alam sana. kalau yg dah kita sayang gini lagi la ia akan membantu kita nanti.. insyaallah

k.nor pun dpt rasa apa yg ita rasa sbb dulu k.nor pernah alami yg lebih kurang gak. k.nor ada anak kucing yg comel, dilahirkan oleh kucing yg tak bertuan, tapi sebab suami k.nor duk bg makan ia manja dgn kita org tp tak duk dlm rumah la.. bila anaknya lahir awalnya 3 ekor tp tinggal satu jer tiba2 hilang.. puas mencari lepas seminggu baru jumpa, kurus kering malangnya siibu cam tak kenal si anak.. k.nor dan famili yg jaga, bawak masuk rumah.. mandikan, bg makan.. manja yg teramat bila dgn k.nor.. suka lepak tidur atas k.nor.. sempat bela beberapa bulan. sekali tu k.nor dgn suami keluar, tup2 balik tu jiran cakap dia dah tanam anak kucing tu sbb kena lanyak dek tayar kereta.. sedihnya tuhan yg tau dah la tak sempat tengok utk kali terakhir. sebelum k.nor keluar tu tak tau dia gi mana dan tak nampak pun dia ikut k.nor keluar.. kita org pernah bawak gi picnic.. eermmm banyak kenangan gak yg ditinggalkan..

ehhh.. panjang la pulak.. sori2.. tiada apa yg dpt k.nor ucapkan utk ita dan dalili.. redha dan sabar ya. anggap jer aboo sdg menunggu ita sekeluarga kat atas sana utk memberi bantuan nanti.. insyaallah..

Zalinah Basir said...

Assalamualaikum Ita.. semoga Allah memberi ketenangan hati dan jiwa Ita sekeluarga dalam menghadapi dugaan ini.. apa yang berlaku datang dariNya.. Allah senantiasa disisi org2 yang bersabar..

ilahjy said...

semoga hari ini bakal merubah segalanya dari tak baik kepada yg terbaik buat ita sekeluarga...semoga hati makin ceria hendaknya..aminn, kak ilah suka tengok dalili dok panjat pokok tuu teringat along ilah panjat pokok masa seusia dalili dulu.. pantang tgok pokok pasti long ilah panjat.. pastu pernah terjatuh berdebuk kepala kena tanah..pening lalat.. pastu panjat lagi..hehehe.. perangai mcm daklelaki sebab suka kwn lelaki..dak pmpuan suka nagis..long tak suka kwn laa ..harap2 dalili jgn lah sedih ya nak.. pasti yg hilang kan berganti..

Sofea said...

Ita..semua yg berlaku adalah KehendakNya..yg pasti kita redha dan sabar menerima ketentuan..semoga ita & dalili kembali ceria..patah tumbuh hilang berganti..!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

beginilah kalau hati dah terlalu sayang kan ita... harap ita & dalili dah semakin ok skrg ye... akak ada tinggalkan beberapa komen di n3 kat bawah tu... sekadar berkongsi rasa..

AZLITA AZIZ said...

terima kasih kak Nor...

insyaallah ita akan cuba... walaupun payah...

harapan ita agar dia menanti ita disana... amin...

AZLITA AZIZ said...

waalaikumussalam zalinah...

terima kasih...

ita juga harapkan begitu... semoga ita tenang dan dapat menghadapi dugaan ini dgn sabar...

Semoga ita kuat dan tabah...

AZLITA AZIZ said...

terima kasih ilah...

terima kasih buat ita ketawa... hihi lucu..
samalah dalili ni pun... ialah kawan dgn abg2 aje tu yg terikut2 perangainyer... kadang2 takut jugak jadi tom boy... hehe

AZLITA AZIZ said...

terima kasih Sofea...

insyaallah... ita redha dan sabar walaupun payah sebenarnyer... melupakan ABOO tu...

AZLITA AZIZ said...

terima kasih kak Madiha...

ingat lagi akak tanya pasal ABOO dlm pic macaroon...

begitulah gelagat aboo kalu nampak ita pegang camera... macam gelagat dia yg dia suruh kita rakamkan...

sekarang dah tak de dah... tak taulah ita.. ni.. tapi mmg terasa sunyi sangat... sejak dia tak de..

apa2 yg ita buat semua macam tak kena dan tak menjadi aje... fikiran ni masih lagi tak keruan... insyaallah ita akan cuba sedaya upaya.. untuk lupakan...

Powered by Blogger.