Follow if you like

Mar 30, 2011

KELAPA SIRAP

Cuaca hari ni mmg panas sangat kan... apa kata kita berrehat seketika sambil membasahkan tekak dgn sesuatu yg dingin dan pastinyer menyegarkan... sambil2 tu bolehlah kita mengadap LP.

Air kelapa sirap ni kan sedap! tau... rasanyer mcm air kelapa eh! mmg lah air kelapa kan?? apa lah ita ni...  tapi sedap lah sebab harum bau sirap dan kelapa pulak tu ada rasa laici sekali kira 3 in 1 mmg sedap! buatnyer pun mudah aje... jom kita lihat cara penyediaannyer yg cukup mudah!


MyKitchen's Recipe

KELAPA SIRAP

1 biji kelapa - ambil air dan isinyer
1/2 sudu makan sirap merah cordial - yg dah ada gula
5 biji buah laici
beberapa ketul kiub ais

"DO IT YOURSELF"

Masukkan sirap ke dalam gelas. Kemudian tuangkan air kelapa dan isinyer.  Masukkan kiub ais kedalan gelas. Akhir sekali masukkan buah laici. Sedia di nikmati... senangkan??? cubalah...

12 comments:

Nieza said...

Assalam kak Ita!!....saya dtng bawa roti panas2 ni nak layan ngan air sedap tu...haha tumpang minum ptng sinila yer..hehehe

akak, udang galah tu pun sodap...adehhh terliurla..hehe

AZLITA AZIZ said...

jom jom kita cicah roti dgn air kelapa...eh! boleh ke???

Sofea said...

sejuk je tgk air kelapa tu sbb Penang la ni hujan..:)

AZLITA AZIZ said...

uik... ujan eh kat sana?? kat sini panas terik habis kering kontang rumput2....

Mas said...

kak ita, mas nak segelas..
laici lebih tau....

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

Memang kena ...kelapa,laici dan sirap kalau ada selasih agaknya ok kot..hehehhe

Irma A.Wahid said...

sodapnyo~~ terliur~~

new entri--->
http://irm4blues.blogspot.com/2011/03/nak-join-bloglist-irma-wahid.html

LinRosly said...

Assalamualaikum Ita...

Terasa mcam dah sampai ke tekak...sedapnya...

AZLITA AZIZ said...

boleh mas nanti akak tambah lagi ye!

AZLITA AZIZ said...

aha... lupa letak biji selasih kalau ada mmg lagi kaw! masalahnyer tak ada stock kat umah... hihi nak keluar malas lah pulak nazrah
kat luar tu panas yg amat...

AZLITA AZIZ said...

hihi... sedap! irma..

AZLITA AZIZ said...

waalaikumussalam...

aduh Lin.. kesiannyer... kalau dok sebelah ita dah ulur segelas...

Powered by Blogger.