Follow if you like

Jan 22, 2011

ICE CREAM JAGUNG

petang ni kita makan ice cream lah pulak ye!... tak de baking2 tuan rumah nak rehat....  jom kita layan ice cream untuk Dalili petang ni...


alahai!! tadi ingat malas pulak nak letak resepi sebab tadi masa buat ita main agak2 aje... buat sama mcm buat air batu M'sia. Tapi ada pula member yg tanya resepinyer....Ok lah ita letak juga lah bahan2 yg ita gunakan tapi sukatan tu agak2 la ye ikut selera...

MyKitchen's Recepi

ICE CREAM JAGUNG
susu cair
susu pekat manis
gula
cordial jagung Red Man
sedikit air
Sedikit jagung dlm tin

"DO IT YOURSELF"

Masak air hingga didih. Tutup api masukkan susu cair, susu pekat manis, gula dan cordial jagung Red Man. Kacau rata dan biarkan sejuk. Sediakan acuan ais cream , letakkan sedikit jagung dlm tin dan tuangkan air jagung tadi. simpan dlm peti ais hingga ia beku. siap untuk dinikmati...





oppppsss!!!... dah habis...

6 comments:

Mimiey.. (^-^) said...

salm perkenalan kak ita... tengok eskrim jagung tu sedapnye...

AZLITA AZIZ said...

wasalam mimiey....
salam perkenalan jugak dari akak...
jemput makan ais cream...

hana said...

mak aihhhh sedapnyer eskrimmm...klu dpt sejuk2 nih telan jugakkkk.. hahaa

missy elly jaafar said...

Sedapnya lah..godek cari resipi biskut raya tapi terjumpa pulak aiskrim nie...

Nur Sabrina Izzati said...

Assalamualaikum kak , mana akak beli bekas untuk ais krim jagung tu kak .. rasa nak try ..

tiara_on7 said...

terbaik.....terpikat sudah

Powered by Blogger.