Follow if you like

Jan 20, 2011

FRUITTI JELLY KONNYAKU

panas kan cuaca hari ni.... lepas penat mengemas... kita minum dulu!!
Petang ni kita basahkan tekak dgn fruitti jelly konnyaku... sedap nyaman dan segar rasanyer.... pulak tu bila tergigit jelly yg kenyal2 lembut tu.... ditambah lagi dgn campuran buah2an segar... mmg mengasyikkan....
srrrruuupppp!!!!..... ahh...



MyKitchen's Recipe

FRUITTI JELLY KONNYAKU

1cwn peach konnyaku jelly
1 biji buah kiwi - dipotong kiub
1 biji buah strawbery dihiris
2 pc buah peach dlm tin atau boleh juga guna kiub nenas dlm tin
100 ml orange juice
sedikit parutan ice atau boleh juga guna kiub ice

Untuk membuat konnyaku jelly
larutkan 10 gm konnyaku jelly powder, 25 gm gula, 300 ml air dan masak atas api perlahan. masukkan beberapa titik peach essence dan biar ia masak hingga didih. Tuang dlm bekas dan biar ia sejuk dlm peti ice lebih kurang 2 jam. Kemudian bolehlah hancurkan atau potong kecil atau diparut.

"DO IT YOURSELF"

Masukkan 100 ml orange jus kedlm gelas. Masukkan Jelly Konnyaku, buah-buahan segar dan parutan ice kedalm gelas. Kacau rata. Siap untuk dinikmati!!




Kepada yg tak boleh minum ice tu klu tak bubuh ice pun tak apa sebab jelly tu kita dah sejukkan terlebih dahulu...

6 comments:

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

ish..ish..ish..nampak segar ..lebih lebih lagi strawberry tu...

Eina said...

mengasyikkan betul laa tgk fruitty jelly nih..ade lagi x?bak satu blh?hehehe

Nieza said...

adehh terliur lak singgah dapur akak mlm2 ni..hehe

AZLITA AZIZ said...

nazrah , nampak segar kan... klu dapat basah kan tekak dgn ni lagi lah terasa kesegarannyer....

AZLITA AZIZ said...

Eina , asyik.. asyik... asyik... eina kalu dok sebelah umah mmg ita dah lawa dah kita minum sekali... hihihi

AZLITA AZIZ said...

Nieza,... akak klu singgah dapur Nieza lagi lah... aiii... geram tgk roti2 tu... bila lah akak nak meroti... jemput minum Nieza... :)

Powered by Blogger.