Wednesday, December 29, 2010

ROTI JALA

Petang ni kita menjala la pulak... ita klu buat kari mesti nak buat sesuatu yg boleh dimakan bersama kuah kari ni... tu la yg merajinkan diri menjala...
Resepi kali ni ita  gi skodeng kat dapur Kak Nor Secubit Garam sebab resepi kak nor ni simple dah mudah disediakan... sebenarnyer dah lama terliur dok tgk gambar roti jala kak nor yg kaler maler tu...hihihi
ita minta izin ye kak Nor CNP resepinyer disini... terima kasih bebanyak ye...


MyKitchen's Recipe

ROTI JALA
By: Ummi
Sumber: Kak Nor Secubit Garam

2 cawan tepung gandum
2 cawan air
1 bj telur
1 sudu kecik garam halus
beberapa titik pewarna kuning

"DO IT YOURSELF"

Masukkan semua bahan ke dalam blender dan blend hingga semua sabati.
Perapkan selama 1/2 jam .
Panaskan kuali dgn api sederhana.
Sediakan kuali leper non-stick dan masukkan kedalam acuan roti jala.
Tebar/kirai adunan atas kuali.
Biarkan hingga roti jala tu masak.
Angkat dan gulung/lipat ikut citarasa masing2.

3 comments:

Nieza said...

wah cun tu...colour pun menarik...sukax3 ada lagi tak?nk ler bawa blk skit ngan kari tu...hehe

K.Nor said...

cantik@.. nak yg kuning 3, yg ijau 3.. pastu kuah lebih ya cik adik :)

MY MintRoom said...

camner roti jala tu jadi cantik sgt...acuan apa pakainya Ta.