Follow if you like

Nov 3, 2010

TEPUNG PELITA

TEPUNG PELITA

Minum petang hari ini... my hubby fav.Resepi ni ita skodeng dr fb Sasha Rahmat's n Askieya Ashes Hanifa kat KR dis... Thanks to both of you... sedap sangat... hubby ita pun suka sangat...
alamak tak tau la mcm mana nak buat dia punya sampan jd ita masukkan dlm kotak plastik aje...la.. so simple....

MyKitchen's Recipe

Bahan A
  • 1 cwn tpg beras
  • 1 cwn gula
  • 5 cwn air
  • 4 helai daun pandan - di blend tapis n ambil airnyer saja
  • sedikit kapur dan garam (tp ita tak letak kapur still ok)

Bahan B
  • 5 sudu tpg beras
  • 4 cwn santan dr 1 biji kelapa (ita guna santan kotak aje..)
  • garam 2 sudu teh

"DO IT YOUR SELF"

Masukkan bahan A gaul sebati dan masak atas api hingga berkilat warnanya. Kemudian masukkan dlm daun pisang yg telah dijadikan kotak atau acuan yg disukai biar sebentar...

Bahan 2 (santan) juga disatukan dan masak atas api hingga pekat dan mendidih. Tuang bahan 2 atas lapisan yg berwarna hijau tadi... biar sebentar kemudian boleh lah masuk dlm peti ice....
Simpel aje kan .... cubalah...

No comments:

Powered by Blogger.